Köpinformation
Om du är intresserad av att köpa någon av produkterna eller har andra frågor skriver du i gästboken eller mejlar mig på glanssmycken@gmail.com.
Köpa? Om du vill köpa anger du i din kontakt med mig:
- produktens artikelnummer (den står ovanför bilden på produkten, t.ex. H001),
- ditt namn,
- din postadress samt
- din mejladress.
Därefter mejlar jag en bekräftelse med betalningsinformation. Jag skickar produkten till dig när pengarna syns på kontot. Uppge direkt i beställningen om du är bosatt i Sundsvall med omnejd och vill hämta smycket hos mig.
Beställa? Om du ser ett smycke som du skulle vilja ha, men kanske i annan längd, annan färg eller någon annan utformning kontaktar du mig. Sen kommer vi överens om huruvida det är möjligt för mig att göra smycket. Prissättningen kommer att bero på vilka material du väljer, hur svårt det är att få tag på delarna samt hur lång tid det tar för mig att göra smycket. Tiden från beställning till leverans varierar beroende på min arbetsbelastning samt vilken typ av smycke du beställer.
Frakt och leverans. Alla smycken kommer i en organzapåse. Om smycket ska skickas med post så använder jag ett vadderat kuvert. Kostnad för kuvert och porto tillkommer. Leveranstiden beror på posten. Ange i beställningen om du vill ha försändelsen rekommenderad. Jag lägger då till kostnaden för en rekommenderad försändelse. Bor du i Sundsvall med omnejd kan du hämta smycket hos mig, om du anger det i din beställning. För beställda smycken kan leveranstiden bli längre beroende på om jag redan har materialet hemma eller inte.
Ångerrätt. Du kan ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar efter att du tagit emot smycket. Det förutsätter att du inte använt smycket, att det inte är skadat samt att prislappen sitter kvar. Om du ångrar ditt köp måste du kontakta mig via gästboken eller per mejl. Ange samma uppgifter som du gjorde vid köpet. Jag bekräftar via mejl innan du kan skicka tillbaka smycket. Du står själv för eventuella returkostnader.
Reklamation. Kontakta mig omgående om du upptäcker något fel på smycket, antingen tillverknings- eller materialfel, dock senast en vecka efter att du tagit emot smycket. Ange samma uppgifter som vid köpet samt orsaken till reklamationen. Jag reparerar smycket om det är möjligt eller byter ut det. Observera dock att vissa produkter, t.ex. glasfusingssmyckena ej går att reparera eller byta ut mot ett exakt likadant.
Gratis reparation. Om ditt smycke går sönder inom ett år efter att du mottagit varan så lagar jag den gratis (du står för eventuellt porto). Detta gäller under förutsättning att du följt alla skötselråd och inte varit ovarsam med smycket. Observera dock att vissa produkter, t.ex. glasfusingssmyckena ej går att reparera eller byta ut mot exakt likadant.
Observera att all min verksamhet är hobbyverksamhet, och ej bedrivs i vinstdrivande syfte.
Datum: 10 mars, 2009 @ 21:36